메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색
질문

논문 기본 정보

자료유형
학술대회자료
저자정보
주재우 (국립순천대학교) 박현수 (새천년종합건설) 박종범 (신명건설기술공사) 나현호 (신명건설기술공사)
저널정보
한국지반신소재학회 한국지반신소재학회 학술발표회 2012 한국토목섬유학회 봄 학술발표회
발행연도
2012.4
수록면
29 - 34 (6page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색
질문

초록· 키워드

오류제보하기
In order to improve the bearing capacity of soft ground for the purpose of getting a trafficability of construction vehicles, the reinforcement of geosynthetics for sand-mat layer on the soft ground has often been used. As the strength of the geosynthetics has a greater value and the thickness of sand-mat system has a greater one, the bearing capacity will be greater than before. However it is very important to choose the geosynthetics properly and to determine the thickness of sand-mat properly for economical design. The bearing capacity ratios with the variation of footing width and reinforced embedment depth were deter mined for the geosynthetics only reinforced soft ground, one layer send-mat system, and two layer send-mat system against the non-reinforced soft ground.

목차

SYNOPSIS
1. 서론
2. 극한지지력의 가정
3. 실내모형실험
4. 실험결과 및 고찰
5. 결론
참고문헌

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0