메뉴 건너뛰기
.. 내서재 .. 알림
소속 기관/학교 인증
인증하면 논문, 학술자료 등을  무료로 열람할 수 있어요.
한국대학교, 누리자동차, 시립도서관 등 나의 기관을 확인해보세요
(국내 대학 90% 이상 구독 중)
로그인 회원가입 고객센터 ENG
주제분류

추천
검색

논문 기본 정보

자료유형
학술저널
저자정보
최웅용 (전남대학교) 김형선 (조선대학교)
저널정보
아시아문화학술원 인문사회 21 인문사회 21 제12권 제4호
발행연도
2021.8
수록면
597 - 612 (16page)

이용수

표지
📌
연구주제
📖
연구배경
🔬
연구방법
🏆
연구결과
AI에게 요청하기
추천
검색

초록· 키워드

오류제보하기
This study investigated i) students’ essential considerations for selecting an L2 course, ii) their expectancies in learning an L2, and iii) the relationship between i) and ii). 126 senior students participated in developing the questionnaire; 146 junior students answered it. Factor analyses and ANOVA were carried out by SPSS. The students tended to value practical, tangible course characteristics more than self-fulfilling, intangible ones. Yet, they preferred instructor approachability to grade leniency and selected instructor’s expertise over less study load. Overall, the students tended to take actions toward extrinsic rewards over intrinsic ones; they pursued easy and comfortable courses over learning value. Instructors may want to compromise between ideal and reality that can garner insights for the benefit of students. Future studies based on purely optional L2 courses were recommended.

목차

등록된 정보가 없습니다.

참고문헌 (0)

참고문헌 신청

함께 읽어보면 좋을 논문

논문 유사도에 따라 DBpia 가 추천하는 논문입니다. 함께 보면 좋을 연관 논문을 확인해보세요!

이 논문의 저자 정보

최근 본 자료

전체보기

댓글(0)

0